HOW TO REDUCE THE SIDE EFFECTS OF CHEMOTHERAPY: after- chemotherapy retreat

let’s talk about how to reduce or minimize the side effects from chemotherapy. and for more information, contact us 

There are three big problems with chemotherapy

1- Problem one. chemotherapy does not differentiate between healthy cells and cancer cells. it destroys them both

2- Problem two: it creates significant side effects that are sometimes even worse than the cancer itself, here’s some side effects fatigue:

  • hair loss bruising
  • infections secondary
  • infection anemia nauseousness vomiting
  • loss of appetite
  • diarrhea reactivation of viruses like herpes
  • weight loss not the good kind of weight loss that you want I’m talking about loss of muscle
  • mood changes

3- problem three:  it weakens the immune system with chemotherapy. there’s a high rate of cancer returning because you’re also lowering your ability to recover. So, whether you decide to use chemotherapy alternative to radiation therapy, I want to at least give you some things that you can do to minimize the side effects and handle the damage control if you decide to go the route of chemo:

  • realize that cancer lives on sugar and glutamate. which is an amino acid and if you look at the strategy of starving off the cancer that might be a very good strategy and I’m talking about going on keto reducing your carbohydrates and sugar and also reducing the amount of glutamate in the body.

The problem is glutamate is in so many different foods but it’s not in fatty foods so some people they go up with their fat a smaller amount of protein and sometimes they use an amino acid powder instead of actual protein which gives them the key amino acids that they need without too much glutamate, but when you’re doing a minute of fasting you’re actually cutting down the most potential protective factors against chemicals and the other very cool thing about this protective property in green tea is that it reduces glutamate the actual food for cancer so, it will protect against the chemo. It lowers glutamate it can decrease the spread of cancer; it can also decrease the tumor size.

So, if you decided to chemo, you should be on green team also as a side note taking green tea will not minimize the effect of chemo and on top of that there.

two additional things that would recommend chlorophyll in the form of wheatgrass

  • juice powder that can actually protect you
  • cruciferous vegetables.

Thanks

لنتحدث عن كيفية تقليل أو تقليل الآثار الجانبية للعلاج الكيميائي. ولمعلومات اكثر ، تواصل معنا

هناك ثلاث مشاكل كبيرة في العلاج الكيميائي

رقم واحد: العلاج الكيميائي لا يفرق بين الخلايا السليمة والخلايا السرطانية، إنه يدمر كلاهما

.ثانيًا: يتسبب في آثار جانبية كبيرة تكون أحيانًا أسوأ من السرطان نفسه

 : إليك بعض الآثار الجانبية للإجهاد

 كدمات تساقط الشعر –

 التهابات ثانوية –

 الإصابة بفقر الدم والغثيان والقيء –

 فقدان الشهية –

الإسهال يعيد تنشيط الفيروسات مثل الهربس –

 فقدان الوزن ليس النوع الجيد من فقدان الوزن الذي تريده أنا أتحدث عن فقدان العضلات –

 تغيرات في المزاج –

ثالثًا: العلاج الكيميائي يضعف جهاز المناعة. هناك معدل مرتفع من عودة السرطان لأنك تقلل أيضًا من قدرتك على التعافي. لذا ، سواء قررت استخدام العلاج الكيميائي من نوع العلاج الإشعاعي البديل ، فأنا أريد على الأقل أن أعطيك بعض الأشياء التي يمكنك القيام بها لتقليل الآثار الجانبية والتعامل مع السيطرة على الضرر.

إذا قررت أن تسلك طريق العلاج الكيميائي

 أدرك أن السرطان يعيش على السكر والغلوتامات. وهو حمض أميني، وإذا نظرت إلى استراتيجية تجويع السرطان، فقد تكون استراتيجية جيدة جدًا وأنا أتحدث عن الاستمرار في الكيتو لتقليل الكربوهيدرات والسكر وتقليل كمية الجلوتامات في الجسم.

 تكمن المشكلة في وجود الغلوتامات في العديد من الأطعمة المختلفة ولكنها ليست في الأطعمة الدهنية، لذا فإن بعض الأشخاص يستخدمون دهونهم بكمية أقل من البروتين وأحيانًا يستخدمون مسحوق الأحماض الأمينية بدلاً من البروتين الفعلي الذي يمنحهم الأحماض الأمينية الرئيسية التي يحتاجونها بدون الكثير من الغلوتامات. ولكن عندما تفعل ذلك لمدة دقيقة من الصيام، فأنت تقلل فعليًا من أكثر عوامل الحماية المحتملة ضد المواد الكيميائية، والأمر الرائع الآخر حول هذه الخاصية الواقية في الشاي الأخضر هو أنه يقلل الغلوتامات من الغذاء الفعلي للسرطان ، لذا فهو يحمي من العلاج الكيميائي. يقلل الغلوتامات ويمكن أن يقلل من انتشار السرطان، ويمكن أن يقلل أيضًا من حجم الورم. لذا، إذا قررت العلاج الكيميائي يجب أن تكون في الفريق الأخضر أيضًا كملاحظة جانبية، لن يقلل تناول الشاي الأخضر من تأثير العلاج الكيميائي وفوق ذلك هناك.

هناك شيئان إضافيان يوصيان بالكلوروفيل على شكل مسحوق عصير

عشبة القمح الذي يمكن أن يحميك بالفعل-

الخضروات الصلبة –

 شكرا

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *