_thecirclecare_best_doctotrs_in _egypt

ARTIFICIAL INTELLIGENCE BEATS CANCER

With the development of technology, artificial intelligence (AI) is credited with identifying cancers faster. As obtained tissue slices are routinely used to accurately find the origins of secondary tumors of patients with cancer. In addition to identifing the tumor as primary or secondary with anticipation of its original location.

Usually in cases of cancer, it is difficult for the doctor to determine the primary site of tumors. With a ratio of 1% to 2%, and until the disease is discovered by itself, the patient undergoes many examinations. Which causes a delay in treatment and a deterioration in the health status.

Let me tell you about that test that Google Health conducted in cooperation with Imperial College London. They designed, developed and trained a computer program to examine x-ray images of about 29,000 women.

The result was that it recognized 90% faster and more efficiently than six specialists in reading x-rays.

Furthermore, proving that artificial intelligence has a great future. Of course, artificial intelligence does not replace the doctor in the clinic, but instead of having two doctors, one doctor will suffice.

So, How will artificial intelligence help?
Detecting cancers faster, which helps to start treatment early.

Reducing deaths resulting from misdiagnosis of tumors (benign or not).

Reducing the workload of the radiologist

for more information, contact us 

في حالات السرطان يصعب على الطبيب تحديد الموقع الأولي للأورام بنسبة 1٪ إلى 2٪ ، وإلى أن يتم اكتشاف المرض من تلقاء نفسه يخضع المريض للعديد من الفحوصات والفحص الشامل مما يسبب تأخر العلاج وتدهور الحالة الصحية.

لمزيد من المعلومات، تواصل معنا

مع تطور التكنولوجيا ، يُنسب للذكاء الاصطناعي (AI) في تحديد السرطانات بشكل أسرع ، حيث يتم استخدام شرائح الأنسجة التي تم الحصول عليها بشكل روتيني للعثور بدقة على أصول الأورام الثانوية للمرضى المصابين بالسرطان وتحديد الورم على أنه أولي أو ثانوي مع توقع موقعه الاصلى.

دعني أخبرك عن هذا الاختبار الذي أجرته جوجل هيلث بالتعاون مع إمبريال كوليدج لندن ، حيث صمموا وطوروا برنامج كمبيوتر ودربوه على فحص صور الأشعة السينية لحوالي 29000 امرأة.
وكانت النتيجة أنها تعرفت بنسبة 90٪ أسرع وأكثر كفاءة من ستة متخصصين في قراءة الأشعة السينية.
مما يثبت أن للذكاء الاصطناعيله  مستقبل عظيم. بالطبع الذكاء الاصطناعي لا يحل محل الطبيب في العيادة ، ولكن بدلاً من وجود طبيبين يكفي طبيب واحد.

إذن ، كيف سيساعد الذكاء الاصطناعي؟
الكشف عن السرطانات بشكل أسرع مما يساعد على بدء العلاج مبكرًا.

تقليل الوفيات الناتجة عن التشخيص الخاطئ للأورام (حميدة أو غير حميدة).

تقليل عبء العمل على اختصاصي الأشعة

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *