_thecirclecare_best_doctotrs_in _egypt

Common weight loss procedures

What is the most common weight loss procedure today?
What is the safest procedure for weight loss?
What is the easiest weight loss surgery?

All of these are questions that may come to your mind before taking a decision to make a a weight loss surgery, especially with the vast range of bariatric surgery procedures offered around the world but choosing the right weight loss surgery abroad is largely dependent on your unique situation.

let me help you to find the best surgery for you. contact us for more information

 

First, what is the most common weight loss procedures?

  • gastric bypass

– It started 20 years ago, it is done by reducing the stomach size by cutting across the top of the stomach then attaches the pouch to the small intestine so that food bypasses the stomach and enters directly into the small intestine, Surgical staples are used in place of traditional stitches that help to prevent leaking and post-surgery complications.

– It takes about two hours using general anesthesia and then spend between 2 to 3 days in the hospital.

 

– it is done by placing an inflatable silicone band around the stomach to create a small pouch towards the top. It works on slowing down food consumption and limiting the food that the body need.

– A small tube connects the gastric band; this is how the band can be tightened after surgery. it is placed just beneath the surface of the skin, through this, a saline solution can be inserted into the band to expand it, thus increasing the size of the stomach further over time which help to lose more weight.

– It takes about two hours using general anesthesia and then spend between 2 to 3 days in the hospital.

 

– Has had FDA approval for less than four years, it is done by removing a large part of the stomach so it’s much smaller than it was before with no redirecting of the intestines is needed. It helps lose the weight by limiting the quantity of food that body is able to take in.

– It takes about two hours using general anesthesia and then spend between 2 to 3 days in the hospital.

 

  • Endoscopic intragastrical Balloon( Gastric Balloon)

– A gastric balloon is a balloon filled with air or salt water that is inserted into the stomach using a thin tube passed down the throat. Which reduce the size of the stomach and the amount of food that the body takes in, thus reducing weight.

– The balloon is left for maximum of 6 months, then it is taken out.

 

  • Duodenal Switch Surgery

– complex procedure to lose weight, it is done by removing 60% to 70% of the stomach so that the stomach takes the shape of a tube, then divide the lower intestine much further downstream than with gastric bypass so that two thirds or more of the intestine is bypassed, leaving only a few feet of intestine where food and digestive enzymes meet.

 

How to choose the best weight loss surgery?

  • gastric bypass, is good for people with severe reflux disease, People with diabetes and People with high BMI
  • Lap band (gastric banding), is good for people with BMI of 30–35, people with obesity-related complications, people with no effect on non-surgical approaches
  • Gastric Sleeve, is good for people with High-risk, people with severe heart disease and people with lung problems
  • Endoscopic intragastrical Balloon(Gastric Balloon), is good for people with body mass index (BMI) is between 30 and 40. people with willing to commit to healthy lifestyle changes, get regular medical follow-up, people with no any previous stomach or esophageal surgery.
  • Duodenal Switch, is good for people severe obesity, people with severe metabolic disease.

ما هي أكثر جراحات إنقاص الوزن شيوعًا اليوم؟

ما هو الجراحة الأكثر أمانًا لفقدان الوزن؟

ما هي أسهل جراحة لإنقاص الوزن؟

كل هذه أسئلة قد تتبادر إلى ذهنك قبل اتخاذ قرار بإجراء جراحة إنقاص الوزن، خاصة مع النطاق الواسع من إجراءات جراحة السمنة المتوفرة في جميع أنحاء العالم، لكن اختيار جراحة إنقاص الوزن المناسبة في الخارج يعتمد إلى حد كبير على حالتك الفريدة.

 دعني أساعدك في العثور على أفضل عملية جراحية لك.، تواصل معنا لمعلومات اكثر

أولاً، ما هي جراحات إنقاص الوزن الأكثر شيوعًا؟

  • تحويل مسار المعدة

– بدأ منذ 20 عامًا، ويتم ذلك عن طريق تقليص حجم المعدة عن طريق قطع الجزء العلوي من المعدة ثم ربط الكيس بالأمعاء الدقيقة بحيث يتجاوز الطعام المعدة ويدخل مباشرة إلى الأمعاء الدقيقة، ويتم استخدام المواد الجراحية الأساسية في مكان الغرز التقليدية التي تساعد على منع التسرب ومضاعفات ما بعد الجراحة.

– يستغرق حوالي ساعتين باستخدام التخدير العام ثم يقضي ما بين 2 إلى 3 أيام في المستشفى.

– يتم ذلك عن طريق وضع رباط سيليكون قابل للنفخ حول المعدة لعمل كيس صغير باتجاه الأعلى. يعمل على إبطاء استهلاك الغذاء والحد من الطعام الذي يحتاجه الجسم.

– أنبوب صغير يربط حزام المعدة. هذه هي الطريقة التي يمكن بها شد الرباط بعد الجراحة. يتم وضعه تحت سطح الجلد مباشرة، ومن خلاله يمكن إدخال محلول ملحي في الشريط لتوسيعه، وبالتالي زيادة حجم المعدة بمرور الوقت مما يساعد على إنقاص المزيد من الوزن.

– يستغرق حوالي ساعتين باستخدام التخدير العام ثم يقضي ما بين 2 إلى 3 أيام في المستشفى.

– حاصل على موافقة إدارة الغذاء والدواء (FDA) منذ أقل من أربع سنوات، ويتم ذلك عن طريق إزالة جزء كبير من المعدة بحيث يكون أصغر بكثير مما كان عليه من قبل دون الحاجة إلى إعادة توجيه الأمعاء. يساعد على إنقاص الوزن عن طريق الحد من كمية الطعام التي يستطيع الجسم تناولها.

– يستغرق حوالي ساعتين باستخدام التخدير العام ثم يقضي ما بين 2 إلى 3 أيام في المستشفى.

  • بالون المعدة بالمنظار (بالون المعدة)

– بالون المعدة عبارة عن بالون مملوء بالهواء أو الماء المالح يتم إدخاله في المعدة باستخدام أنبوب رفيع يمر عبر الحلق. مما يقلل من حجم المعدة وكمية الطعام التي يأكلها الجسم وبالتالي ينقص الوزن.

– يترك البالون لمدة أقصاها 6 أشهر ثم يتم إخراجها.

  • جراحة تبديل الاثني عشر

– إجراء معقد لفقدان الوزن، ويتم ذلك عن طريق إزالة 60٪ إلى 70٪ من المعدة بحيث تأخذ المعدة شكل أنبوب، ثم تقسم الأمعاء السفلية إلى أسفل أكثر بكثير من مجرى المعدة بحيث يكون ثلثاها أو أكثر يتم تجاوز الأمعاء، تاركًا بضعة أقدام فقط من الأمعاء حيث يلتقي الطعام والإنزيمات الهضمية.

كيف تختار أفضل جراحة لإنقاص الوزن؟

تحويل مسار المعدة، مفيدة للأشخاص الذين يعانون من مرض الارتجاع الشديد، ومرضى السكري والأشخاص الذين يعانون من ارتفاع مؤشر كتلة الجسم

حزام المعدة (ربط المعدة)، مفيد للأشخاص الذين لديهم مؤشر كتلة الجسم من 30 إلى 35، والأشخاص الذين يعانون من مضاعفات مرتبطة بالسمنة، والأشخاص الذين ليس لديهم تأثير على الأساليب غير الجراحية

تكميم المعدة، مفيد للأشخاص المعرضين لمخاطر عالية، والذين يعانون من أمراض القلب الحادة والأشخاص الذين يعانون من مشاكل في الرئة

بالون المعدة بالمنظار (بالون المعدة)، مفيد للأشخاص الذين لديهم مؤشر كتلة جسم (BMI) ما بين 30 و 40. الأشخاص الذين لديهم استعداد للالتزام بتغييرات نمط الحياة الصحي، والحصول على متابعة طبية منتظمة، والأشخاص الذين ليس لديهم معدة سابقة أو جراحة المريء.

تبديل الاثني عشر، مفيد للأشخاص الذين يعانون من السمنة المفرطة، والأشخاص الذين يعانون من أمراض التمثيل الغذائي الشديدة،

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *