fatty_liver__thecirclecare_best_doctotrs_in _egypt

AMAZING FATTY LIVER SUCCESS STORY: before and after success story

Before talking about the liver, I want to share with you an amazing success story that i just got.

It was sent to me by someone, and this person is a sonographer, someone who uses ultrasound to help evaluate different organs like liver or kidney abdomen…etc. so you’re putting sound waves in the body to help visualize what’s  going on the inside. contact us for more information

i’m a sonographer and i’ve seen it all.

about nine months ago i had a young woman come in for an ultrasound of her abdomen because her liver enzymes were elevated. a lot her liver was looking beyond just fatty. it was dense in what we described as difficult to penetrate. she grew up on processed foods and pop. we chatted a bit and i told her my thoughts on the food industry and its devastating effect it had on humans.

fast forward six months later same patient came back for a follow-up and looked at a previous study before scanning her again, i put my transducer that’s the thing  that you actually rub on the outside of the skin that sends sound waves on her abdomen.

i actually thought I had the wrong patient.

previously her liver measured 19 centimeters, that’s enlarged and now it was 14 centimeters which is normal.

i asked her if she had changed her diet? and she said, yes.

she changed over to keto after we talked about it to see what would happen.

so i showed her what her liver looked like six months prior compared to what  it looks like now.

she started crying a happy cry i didn’t tell yet, but i work at a native reservation where everyone’s liver is at least  fatty and 80 percent of the population is type 2 diabetic.

this young woman mid-20s by the way was on her way to diabetes she was so excited and she left knowing she healed herself like her ancestors before her.

she told me she continue to heal and she did say her brother has started when she did as well, and had some encouraging results with him too.

so there my story of a young woman who literally turned her world around and ended her family curse of getting diabetes.

thank you so much for your wisdom talk about a success story and by the way now on our site, we are actively and aggressively accumulating success stories and i desperately want your success story too, i thought it’d be great to share this amazing success story with you before i talk a little bit about the liver.

now a lot of people that have a fatty liver also have diabetes. So, what is the connection?

the connection is they’re both caused by the same thing usually and that would be insulin resistance.

what causes insulin resistance too much insulin? anytime we have too much of a certain hormone going into receptor the receptor will protect itself against this excessive communication by becoming resistant or downgraded. that’s what insulin resistance is it’s a compensation.

when we get a resistance to this hormone then the signals don’t get back to the pancreas so we get this lack of return communication it will be similar to someone wearing earplugs as you’re talking to them and they’re not receiving your communication so you’re going to start shouting to them.

same thing happens with insulin if we get this resistance at the receptor level at the return communication the pancreas doesn’t get that acknowledgement and so it starts to put out more and more communication and so hormones are communication so now we have a situation where we have the receipt part is not receiving and the communication part is excessively communicating.

that’s only going to go so far to the point where now the pancreas is going to get tired, it’s exhausted and it’s like okay i’m done with  communicating that’s when we get diabetes.

now we lose the function of insulin which is the regulation of blood sugar and so now we get nothing to push the blood sugar down, so the blood sugars go up and up and up.

with all this insulin now which is a storage hormone for glucose and all this carbohydrate that originally created this high insulin, we’re going to get a fatty liver.

so 25 to 46 of the population has a fatty liver. so when the liver becomes fatty it spills over into the  other organs and around the organs around your  gut that’s called visceral fat.

if you were to look down right now and you see something protruding out like your belly is protruding out chances, are you have a fatty liver? if you had an ultrasound you probably could see that you have a fatty liver.

what can you do?

very simply, you’re going to cut your carbs down you’re  going to bring your sugars down to zero number two you’re gonna stop snacking okay because every  time you eat you trigger insulin and then you’re  gonna start doing intermittent fasting so you’re  gonna drop your breakfast do just two meals for right now and then i would also recommend adding choline to your diet.

because choline can help you speed up the process to get this fat off the liver.

now just as a side note artificial sweeteners okay like in diet soda can also create insulin resistance but overall this is the plan.

قبل الحديث عن الكبد ، أود أن أشارككم قصة نجاح مذهلة حصلت عليها للتو.

تم إرسالها إلي من قبل شخص ما ، وهذا الشخص أخصائي تخطيط الصدى ، شخص يستخدم الموجات فوق الصوتية للمساعدة في تقييم الأعضاء المختلفة مثل الكبد أو الكلى والبطن … إلخ. لذا فأنت تضع موجات صوتية في الجسم للمساعدة في تصور ما يحدث بالداخل.

تواصل معنا لمعرفة اكثر

أنا أخصائية تصوير بالموجات فوق الصوتية وقد رأيت كل شيء.

منذ حوالي تسعة أشهر، أتيت لي امرأة شابة لإجراء فحص بالموجات فوق الصوتية لبطنها لأن إنزيمات الكبد كانت مرتفعة. الكثير من كبدها كان يتطلع إلى ما وراء الدهون فقط. كانت كثيفة فيما وصفناه بأنه يصعب اختراقه. نشأت على الأطعمة المصنعة. تجاذبنا أطراف الحديث قليلاً وأخبرتها بأفكاري حول صناعة الأغذية وتأثيرها المدمر على البشر.

تقدم سريعًا بعد ستة أشهر، عادت نفس المريضة للمتابعة ونظرت إلى دراسة سابقة قبل مسحها ضوئيًا مرة أخرى، وضعت محول الطاقة الخاص بي وهو الشيء الذي تقوم بفركه بالفعل على الجزء الخارجي من الجلد الذي يرسل موجات صوتية على بطنها.

اعتقدت في الواقع أنها ليست نفس المريض.كان حجم كبدها سابقًا 19 سم ، وهو متضخم وأصبح الآن 14 سم وهو الحجم طبيعي.

 سألتها إذا كانت قد غيرت نظامها الغذائي؟ فقالت نعم.

 لقد تحولت إلى كيتو بعد أن تحدثنا عنها لمعرفة ما سيحدث.

لذلك أريتها كيف كان شكل كبدها قبل ستة أشهر مقارنة بما يبدو عليه الآن.

بدأت تبكي صرخة سعيدة لم أخبرها بعد، لكنني أعمل في مكان يكون الكبد على الأقل دهنيًا و 80 في المائة من السكان مصابين بالسكري من النوع الثاني.

كانت هذه الشابة في منتصف العشرينات من العمر في طريقها للإصابة بمرض السكري وكانت متحمسة للغاية وغادرت وهي تعلم أنها شفيت نفسها مثل أسلافها من قبلها.

أخبرتني أنها تواصل الشفاء وقالت إن شقيقها بدأ عندما فعلت ذلك أيضًا ، وكانت له بعض النتائج المشجعة معه أيضًا.

لذلك هناك قصتي عن امرأة شابة قلبت عالمها حرفياً وأنهى لعنة عائلتها من الإصابة بمرض السكري.

شكرا جزيلا على حكمتك و تحدثك عن قصة نجاح وبالمناسبة الآن على موقعنا نحن نعمل بنشاط وبقوة على تجميع قصص النجاح وأريد بشدة قصة نجاحك أيضًا ، اعتقدت أنه سيكون من الرائع مشاركة قصة النجاح المذهلة هذه معك قبل أن أتحدث قليلاً عن الكبد.

الآن يعاني الكثير من الأشخاص الذين يعانون من الكبد الدهني من مرض السكري أيضًا. إذن ، ما هي العلاقة؟

الاتصال هو أن كلاهما ناتج عن نفس الشيء عادةً وهو مقاومة الأنسولين.

ما الذي يسبب مقاومة الأنسولين الزائدة عن الحد؟ في أي وقت يكون لدينا الكثير من هرمون معين يدخل في المستقبل ، فإن المستقبل سوف يحمي نفسه من هذا التواصل المفرط عن طريق المقاومة أو تقليله. هذا هو ما هي مقاومة الأنسولين هو تعويض.

عندما نحصل على مقاومة لهذا الهرمون ، فإن الإشارات لا تعود إلى البنكرياس ، لذلك نحصل على هذا النقص في الاتصال بالعودة ، سيكون الأمر مشابهًا لشخص يرتدي سدادات الأذن أثناء التحدث معهم ولا يتلقون اتصالاتك لذلك ستبدأ بالصراخ عليهم.

يحدث نفس الشيء مع الأنسولين إذا حصلنا على هذه المقاومة على مستوى المستقبلات عند الاتصال بالعودة ، فإن البنكرياس لا يحصل على هذا الإقرار ، وبالتالي يبدأ في نشر المزيد والمزيد من الاتصالات ، وبالتالي فإن الهرمونات هي التواصل ، لذا لدينا الآن موقف حيث نحن أن يكون جزء الاستلام لا يتلقى وأن جزء الاتصال يتواصل بشكل مفرط.

هذا فقط سيذهب بعيدًا لدرجة أن البنكرياس الآن سوف يتعب ، إنه مرهق ويبدو الأمر وكأنني انتهيت من التواصل عندما نصاب بمرض السكري.

الآن نفقد وظيفة الأنسولين وهي تنظيم نسبة السكر في الدم ، وبالتالي لا نحصل على أي شيء يخفض نسبة السكر في الدم ، وبالتالي ترتفع نسبة السكر في الدم.

 مع كل هذا الأنسولين الآن وهو هرمون تخزين للجلوكوز وكل هذه الكربوهيدرات التي خلقت هذا الأنسولين المرتفع في الأصل ، سنحصل على الكبد الدهني.

لذلك يعاني 25 إلى 46 من السكان من الكبد الدهني. لذلك عندما يصبح الكبد دهنيًا ، فإنه ينتقل إلى الأعضاء الأخرى وحول الأعضاء الموجودة حول أمعائك والتي تسمى الدهون الحشوية.

إذا كنت ستنظر إلى أسفل الآن ورأيت شيئًا بارزًا مثل بطنك بارزًا ، فهل لديك كبد دهني؟ إذا كنت قد أجريت فحصًا بالموجات فوق الصوتية ، فمن المحتمل أن ترى أن لديك كبدًا دهنيًا.

ما الذي تستطيع القيام به؟

بكل بساطة ، ستقوم بتخفيض الكربوهيدرات ، ستخفض السكريات الخاصة بك إلى الصفر رقم اثنين ، وستتوقف عن تناول الوجبات الخفيفة ، لأنك في كل مرة تأكل فيها تحفز الأنسولين ، وبعد ذلك ستبدأ في القيام بالصيام المتقطع لذلك ستسقط وجبة الإفطار وتناول وجبتين فقط في الوقت الحالي وبعد ذلك أوصي أيضًا بإضافة مادة الكولين إلى نظامك الغذائي.

لأن الكولين يمكن أن يساعدك في تسريع عملية التخلص من هذه الدهون من الكبد.

الآن فقط كملاحظة جانبية يمكن أن تخلق المحليات الصناعية كما هو الحال في الدايت صودا مقاومة للأنسولين ولكن بشكل عام هذه هي الخطة.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *