الدوالي-varicose-veins-the-circle-care-destination-to-best-doctors

الدوالي وكيفيه علاجها -كل ما تحتاج إلى معرفته

Everything you need to know about varicose veins and their treatment

Varicose veins are a condition in which the veins become twisted and enlarged. While varicose veins can appear in any vein in the body, they most commonly affect the veins in the legs. This is because walking and prolonged standing increase pressure on the veins in the lower part of the body. But is varicose vein disease dangerous? Here are all the details about varicose veins in the following article.

What are the symptoms of varicose veins?

Symptoms of varicose veins include veins that appear twisted and swollen, resembling cords on the legs. Varicose veins usually do not cause any pain at all, and the symptoms are as follows:

– Veins appear blue or purple.
– Veins look twisted and swollen, resembling cords on the legs.

Varicose veins may appear in different areas of the legs, from the thighs to the ankles, and with the emergence of painful signs and symptoms, they may include the following:

– Feeling of pain or heaviness in the legs.
– Burning, throbbing, muscle cramps, swelling in the lower legs.
– Increased pain after sitting or standing for long periods.

What are the common causes of varicose veins?

The causes of varicose veins include the following:

1. Aging: As a person gets older, the veins lose their elasticity, causing them to stretch. The valves in the veins may also become weaker, allowing blood that should flow toward the heart to flow backward. As a result, blood accumulates in the veins, leading to their enlargement and the formation of varicose veins. Varicose veins appear blue because they contain deoxygenated blood.

2. Pregnancy: Some pregnant women develop varicose veins. Pregnancy increases the volume of blood in the body but reduces its flow from the legs to the pelvis. This change in blood circulation is intended to support the fetus, but it can also result in an unfortunate side effect, which is the widening of the leg veins. Varicose veins may first appear or worsen later in pregnancy when the uterus exerts greater pressure on the veins in the legs. Hormonal changes that occur during pregnancy may also play a role. Varicose veins that appear during pregnancy usually improve without the need for medical treatment within three months after giving birth.

Are varicose veins dangerous?

In general, varicose veins do not pose a significant risk. However, they usually progress and can eventually cause pain, ulcers, and some serious complications, including:

– Ulcers
– Blood clots
– Bleeding

If any of the mentioned complications occur, it is important to consult a specialist doctor.

 

If you’re looking for more information about our services or if you think it might be right for you, contact us today!

You can contact with us  to provide you with the highest quality doctors, take a look at our Testimonials 

We follow- up with you even after you return back to your home country, We even have remote follow-up services

I’m glad to inform you that, we have specialized doctors and they speak many languages (Arabic – English – Italian – German)

Know more

 

 

 

كل ما تحتاج لمعرفته حول الدوالي وعلاجها

دوالي الأوردة هي حالة تلتوي فيها الأوردة وتتضخم. بينما يمكن أن تظهر الدوالي في أي وريد في الجسم ، إلا أنها تؤثر بشكل شائع على أوردة الساقين. وذلك لأن المشي والوقوف المطول يزيدان الضغط على الأوردة في الجزء السفلي من الجسم. ولكن هل مرض الدوالي خطير؟ فيما يلي جميع التفاصيل حول الدوالي في المقالة التالية.

ما هي أعراض دوالي الأوردة؟

تشمل أعراض الدوالي الأوردة التي تبدو ملتوية ومنتفخة تشبه الحبال الموجودة على الساقين. لا تسبب الدوالي عادة أي ألم على الإطلاق ، وتكون الأعراض كالتالي:

– تظهر الأوردة باللون الأزرق أو الأرجواني.
– تبدو الأوردة ملتوية ومنتفخة تشبه الحبال الموجودة على الساقين.

قد تظهر الدوالي في مناطق مختلفة من الساقين ، من الفخذين إلى الكاحلين ، ومع ظهور علامات وأعراض مؤلمة ، فقد تشمل ما يلي:

– الشعور بألم أو ثقل في الساقين.
– حرقان وخفقان وتشنجات عضلية وانتفاخ في أسفل الساقين.
– زيادة الألم بعد الجلوس أو الوقوف لفترات طويلة.

ما هي الأسباب الشائعة للإصابة بالدوالي؟

تشمل أسباب الإصابة بالدوالي ما يلي:

1. الشيخوخة: عندما يكبر الشخص ، تفقد الأوردة مرونتها ، مما يؤدي إلى تمددها. قد تصبح الصمامات الموجودة في الأوردة أضعف أيضًا ، مما يسمح للدم الذي يجب أن يتدفق باتجاه القلب بالتدفق للخلف. ونتيجة لذلك ، يتراكم الدم في الأوردة مما يؤدي إلى تضخمها وتشكيل الدوالي. تظهر الدوالي باللون الأزرق لأنها تحتوي على دم غير مؤكسج.

2. الحمل: بعض النساء الحوامل يصبن بالدوالي. يزيد الحمل من حجم الدم في الجسم ولكنه يقلل من تدفقه من الساقين إلى الحوض. يهدف هذا التغيير في الدورة الدموية إلى دعم الجنين ، ولكن يمكن أن يؤدي أيضًا إلى آثار جانبية مؤسفة ، وهي اتساع أوردة الساق. قد تظهر الدوالي لأول مرة أو تتفاقم في وقت لاحق من الحمل عندما يمارس الرحم ضغطًا أكبر على الأوردة في الساقين. قد تلعب التغيرات الهرمونية التي تحدث أثناء الحمل دورًا أيضًا. عادة ما تتحسن الدوالي التي تظهر أثناء الحمل دون الحاجة إلى علاج طبي في غضون ثلاثة أشهر بعد الولادة.

هل مرض الدوالي خطير؟

بشكل عام ، لا تشكل الدوالي خطورة كبيرة. ومع ذلك ، فإنها عادة ما تتطور ويمكن أن تسبب الألم والتقرحات وبعض المضاعفات الخطيرة ، بما في ذلك:

– قرحة المعدة
– جلطات الدم
– نزيف

في حالة حدوث أي من المضاعفات المذكورة ، من المهم استشارة الطبيب المختص.

 

فاتصل بنا اليوم!

، يمكنك التواصل معنا  لتزويدك بأعلى مستوى من الأطباء، بامكانك القاء نظرة حول اراء المرضي

أعلمك بكل سرور أن  لدينا أطباء متخصصون يتحدثون العديد من اللغات (العربية – الإنجليزية – الإيطالية – الألمانية)

لمعرفة المزيد 

 

 

Let us contact you! Free service!
please do not forget to write your country code
Your privacy is of high importance for us. By sending this form you agree with our privacy statement and you agree that the data you provide will be collected and stored electronically. Your data will be used only strictly for processing and answering your request.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *